Çarşamba, Ekim 25, 2006

hokk

tee herseycokguzelolacak'tan kalan bi hevesle gidiverdim. hem de emek'te oynuyo. kacmaz. dedim ve gittim. ne bayramin birinci gunu olmasina, ne gosterimin ilk haftasi olmasina aldirmadan gittim. hevesim biraz kursagimda kaldi galiba. belki bikac kere daha izlemem gerek ama herseycokguzelolacak'i ilk izledigim gun kendime gelemedigimi hatiladikca biraz hak veriyorum kendime. nedenleri nedir diye ustune dusununce filmin, bikac sey yakaladim:

1.bayramda sokaga cikilmamali. sinemaya hic gidilmemeli.[pardon... gulmeniz zaten filmin komik oldugunu gosteriyo, bi de ustune "cokkomik laaaağğğnn!!" diye bagirmaniz gerekmiyo her espriden sonra! repeated approximately ten times!]

2.'bu bir yol filmi' diye reklamini yapiyolardi fakat bu bir yol filmi degil bence. bu filmin mekanlarindan biri arabanin icidir, evet ama bu bir filme 'yol filmi' demek icin yeterli midir? gelecegim yer su ki: aslinda filmde hicbir mekan iyi islenmemisti bence. komik ama en iyi islenen mekan iskender'in cocukluk yillarinin eviydi-toplamda filmin 2 dakikasini kapliyo olmasina ragmen. bu anlamda herseycokguzelolacak'in yanina bile yaklasamamis. belki istanbul ve bodrum sehirleri kendi baslarina cok derleyip toparlayici olduklarindan boyle bir his veriyolar ama sonucta bi degisiklik yok.

3.ha tabi bence bu durumun tek sorumlusu yonetmen ve yapimci. cemyilmaz ne kadar katkida bulundu bilemiyorum ama alitanerbaltaci zaten BKM'nin kadrolu elemanlarindanmis vizontele_episode_1'den itibaren. yapimci da BKMfilm isimli turk sinemasi icin ilk basta yararli olacagini dusundugum ama daha sonraki yillarda aslinda ne kadar zararli oldugunu farkettigim bir produksiyon sirketi. anliyorum paraniz var. jimmyjibler, dollyler, kameralar, objektifler, filtreler. ne kadar guzel hepsi. ama bunlar her seferinde ayni kullanilmaz ki! imdb sagolsun onun nedeni de uguricbak isimli goruntu yonetmeni sahsiyet imis. tabi bi goruntu yonetmeni tarz tutturmak ister ama ben vizontele'den beri ayni filmi izliyorum ya! nerdeyse tiyatro-film arasi bir genre yakalamaya calisiyorlarmis gibi butun BKM ailesi. sanki bir filmi cekmenin, montajlamanin sadece bir yolu varmis gibi. senaryo, mekan, kisiler kim olursa olsun film o sekilde cekilmeliymis gibi. aynen tiyatroda oyunu sadece bir noktadan(geleneksel italyan sahnede en azindan) deneyimleyebilecegimiz gibi. bu durum bende bi agresyon cikariyo ama nedenini de anlamis degilim. biraz tv dizisi yaklasimini andirdigindan, biraz fazla commercial kaygilarla yapildigindan olabilir. ama lutfen goruntu kullaniminda biraz daha fazla deney yapilsin artik su turk sinemasinda. (hanim koos turk sinemasina laf etti!)

filmin iyi yanlari: oyunculuk, karakter analizleri, muzik, baslangic sekansi. bence.

Hiç yorum yok: